NOMESS: koniec neporiadku (a to štýlovo)

NOMESS: koniec neporiadku (a to štýlovo)

Tiež ste v puberte rodičov vytáčali ceduľami na dverách typu „Poriadok je pre blbcov, inteligent ovláda chaos“ alebo na mamičkinu výzvu „Uprac si!“ odpovedali štýlom „Myslíš si, že Einstein vymyslel Teóriu relativity pri upratovaní?“.

K puberte trocha toho neporiadku a chaosu patrí. Ale ruku na srdce – je to teraz lepšie? Ako vyzerá váš pracovný stôl? Štósy starostlivo narovnaných papierov, šanony poskladané podľa abecedy a ceruzky zoradené podľa veľkosti? Alebo sa skôr doska stolu prehýba pod nánosmi neidentifikovateľných papierov, hrnčekov od kávy a plechoviek energeťákov? Niekomu taký „pracovný chaos“ (nebojme sa ho nazvať nefalšovaným pracovným bordelom) vyhovuje, ale pravdou je, že lepšie výkony človek podáva v inšpiratívnom prostredí, a to zátišie s plesnivou PET fľašou žiaľ bohu nie je. Nehľadiac na to, že som sa na jednom z renomovaných bulvárnych serverov dočítala, že sklon k neporiadku je príznakom duševného ochorenia... Dnešné riadky teda budú venované kreatívnemu pracovnému prostrediu, ktoré vás vyburcuje k maximálnym výkonom. Odpoveďou na váš (a môj) malý problém by mohla byť dánska značka NOMESS, ktorej filozofia je tak jednoduchá, ako produkty samotné. Zameriava sa na predmety dennej potreby, ktoré vám zjednodušia život a pohladia vás po dizajnovej duši. Na asistentov, ktorý vám hravou cestou pomôžu s roztriedením vecí a udržaním poriadku. Celá rada funkčných produktov sa totiž nesie v duchu ikonického severského dizajnu so štipkou minimalizmu. NOMESS sa postupom času stal obľúbeným hlavne medzi kreatívnymi ľuďmi, ktorým je jasné, že funkčnosť produktu nemôže stáť sama, ale musí ísť vždy ruka v ruke s estetikou. Že sa to ľahko povie, ale horšie koná? Pokúsim sa vám spísať také desatoro, ktorým získate vládu nielen nad svojim stolom, ale aj nad svojim (pracovným) životom.

  1. Uhniezdite sa: Nemusíte sa práve riadiť zásadami Feng Shui, ale je určite dobré zaistiť si stôl a stoličku, ktoré budú vyhovovať vám aj účelom vašej práce.
  2. Upracte si: Ja viem, čakali ste, kedy to príde, že? Zbavte sa všetkého, na čom je prach, pleseň alebo omastok. Rovnako tak vecí, ktoré k svojej práci nepotrebujete, a vôbec, sú proste na nič
  3. Zorganizujte sa:  Nehovorím, že musíte desiť okolie autisticky vyrovnanými vežičkami, ale istá dávka organizovanosti a starostlivosti vás posúva k novým výzvam a úlohám. Stredom stola bude pravdepodobne počítač. Ďalej platí, že čím častejšie danú vec používate, tým by ste si ju mali držať bližšie pri tele. Aj ostatným veciam priraďte miesto, vrátane papierovej svorky.
  4. Buďte 3D: Keď hovorím o stole, nemám na mysli len stôl. Ak nemáte miesto na pracovnej doske, rozprestrite sa do priestoru. Nástenka vám jednoznačne uľahčí život, rovnako ako kôš alebo extra zásuvky. A všetky zmienené pravidlá sa samozrejme vzťahujú aj na ne. Takže už žiadne čo oči nevidia, to srdce nebolí, už žiadne miniskládky v prvom šuplíku.
  5. Nálepkujte: Nazývajte veci pravými menami, ušetríte si tak čas aj nepríjemnosti.
  6. Robte si zoznam: Nech už nákupný alebo pracovný, to-do list nie je radno podceňovať. Na nič nezabúdajte a majte prehľad o tom, čo ste urobili a čo je ešte treba urobiť.
  7. Nezabúdajte na písacie potreby: Aj keď pracujete primárne na počítači, nezabúdajte na staré dobré pero a papier. Sú to skvelí pomocníci pri zapisovaní poznámok alebo maľovaní karikatúr šéfa pri porade.
  8. Urobte si to pekné: Je to predovšetkým váš priestor, kde trávite veľa času. Nezabúdajte teda na veci, ktoré máte radi – fotku vašej mačky, kaktus alebo (nealkoholický) nápoj. Najesť sa ale radšej choďte inam, prospeje to nielen veciam na stole, ale taktiež si od práce lepšie odpočiniete.
  9. A zase to upratovanie: Po každom dni si na stole upracte, bude sa vám nabudúce lepšie začínať.
  10. Ja som povedala desatoro? Tak napríklad si pekne vytapetujte počítač, nech vás motivuje k práci a teší vás sa naň pozerať.

Tak schválne, ako dlho nám to vydrží. ☺